Alla konsulter behöver ett CRM

CRM Konsult. Alla konsulter har olika behov. Det finns konsultföretag inom många branscher och alla har olika syften och mål med sina verksamheter.

Följande punkter krävs dock av en konsult oavsett verksamhetsområde:

  1. Kunskap – Man måste ha rätt kunskap inom området.
  2. Kunna ta rätt pris –  Att varken ta för lågt pris eller för högt pris utan ett pris som är anpassat efter marknaden och vad du levererar.
  3. Behålla sina kunder – Det är viktigt, förutom att leverera det du lovat, att hålla en bra kontakt med dina kunder.
  4. Marknadsföring – Hur ser man till att hålla sig med uppdrag.
  5. Bokföring
  6. Tidsoptimera – Se till att jobba hårdare när så krävs men att marknadsföra din produkt vid lugnare tillfällen.

Vårt CRM affärssystem kan främst hjälpa dig med två av de viktigaste punkterna ovan, nämligen punkt 2 och 3: Att ta rätt pris och behålla sina kunder. På projektkortet finns priser och avtal etc. samlade och i CRM-modulen finns alla kunder listade med kontaktuppgifter mm – så att du helt enkelt inte glömmer en kunds födelsedag eller andra specifika behov!

Håll reda på dina konsultuppdrag

För konsultföretag är det viktigt att kunna hålla samman projekt och tidredovisning.

Webofficeone för konsulter ger dig ett kraftfullt verktyg för att styra projekt.

Avtal, dokument, mail-konversationer, tidrapporter, budget, fakturering och planer samlas översiktligt på projektkortet för att ge dig en bra översikt i genomförandet.

Timmar kan rapporteras direkt i mobilen eller surfplattan. Du kan alternativt arbeta direkt i ett grafiskt gränssnitt (Gantt-diagram) för ännu bättre översikt.

Med Webofficeone CRM för konsultföretag får du:

  • Ökad Produktivitet genom förenklad administration.
  • Bättre översikt ger anställda och ledning bättre översikt och kontroll.
  • Färdiga integrationer mot, ekonomisystem och betalningslösningar ger ökad flexibilitet.
  • En plattformsoberoende (Mac, PC, Surfplatta och Mobil) lösning ger obegränsad tillgänglighet.

CRM hjälper alla konsulter att lyckats

Det är klarlagt att alla konsulter vinner på att ha en konkurrenskraftigt CRM. Prova vårt demo så kommer du upptäcka hur mycket lättare det är att lyckas som CRM konsult!

top
Webbyrå